Efekty kształcenia w zakresie WIEDZY  – Doktorant/absolwent:

  • wyjaśnia w sposób szczegółowy i zaawansowany procesy oraz mechanizmy, będące przedmiotem badań z zakresu neurobiologii molekularnej i komórkowej, biochemii, biologii komórki, neurofizjologii lub neuropsychologii, bioinformatyki czy neuroinformatyki,
  • upowszechnia w społeczeństwie rzetelne wiadomości o nauce i jej osiągnięciach, nie ukrywając przy tym jej ograniczeń,
  • uznaje wyniki twórczości naukowej za osobiste dobro twórcy, ale zarazem za dobro wspólne,
  • wskazuje bieżące problemy biologii na podstawie wiedzy uzyskanej z publikacji naukowych,
  • opisuje bieżące problemy naukowe, zwłaszcza dotychczas nierozwiązane, z zakresu biologii,
  • wyjaśnia relacje pomiędzy naukami biologicznymi, medycznymi i ścisłymi oraz pomiędzy poszczególnymi dyscyplinami biologicznymi,
  • charakteryzuje metodologię oraz warsztat badawczy uprawianej dyscypliny,
  • opisuje sposoby pozyskiwania funduszy na badania naukowe z różnych źródeł na szczeblu regionalnym, krajowym lub międzynarodowym,
  • zna terminologię naukową,
  • umie scharakteryzować szkoły i poglądy filozoficzne.

 

Efekty kształcenia w zakresie UMIEJĘTNOŚCI – Doktorant/absolwent:

  • planuje i prowadzi badania naukowe,
  • wykorzystuje teorie z zakresu nauk biologicznych w badaniach naukowych,
  • prowadzi badania naukowe w sposób nie uwłaczający godności człowieka i nie naruszający zasad humanitarnych,
  • wykorzystuje różnorodne źródła informacji,
  • interpretuje wyniki własnych badań z wykorzystaniem analizy statystycznej,
  • posługuje się nowoczesnymi technikami badawczymi,
  • propaguje zasady rzetelnej pracy naukowej, tępienia nieuczciwości naukowej lub łamania dobrych obyczajów,
  • posługuje się biegle językiem ojczystym i językiem angielskim w stopniu umożliwiającym pisanie artykułów naukowych, prezentowanie wyników w postaci referatów i plakatów oraz komunikację z cudzoziemcami,
  • przygotowuje rozprawę doktorską i po uzyskaniu pozytywnych recenzji przedstawia wyniki pracy w trakcie publicznej obrony,
  • potrafi samodzielnie zaprojektować badania, przygotować wniosek o ich finansowanie i zrealizować projekt badawczy,
  • przygotowuje wnioski o dofinansowanie udziału w konferencjach naukowych, warsztatach, itp.,
  • potrafi przekazać wiedzę biologiczną na poziomie akademickim lub popularno-naukowym w języku ojczystym i angielskim.

 

Efekty kształcenia w zakresie KOMPETENCJI SPOŁECZNYCH – Doktorant/absolwent:

  • dostrzega potrzebę intensywnego samokształcenia, zwłaszcza w zakresie uprawianej dyscypliny,
  • uzasadnia potrzebę aktualizacji wiedzy dotyczącej technik laboratoryjnych i badawczych oraz wykorzystywania jej w działalności naukowej,
  • uosabia społeczną rolę badacza,
  • potrafi krytycznie ocenić zarówno własną pracę naukową, jak i osiągnięcia oraz wkład pracy innych osób,
  • dba o to, aby krytyka, dyskusja i polemika naukowa prowadzone były z poszanowaniem zasad szacunku, rzeczowości i rzetelności,
  • stosuje zasady etyki pracy naukowej i dobre obyczaje w pracy zawodowej,
  • działa na rzecz etosu pracy zespołowej, przede wszystkim w  działalności naukowej,
  • uwzględnia w swojej pracy zasady odpowiedzialności za bezpieczeństwo pracy własnej i innych osób,
  • uczestniczy w życiu swego środowiska naukowego i poszerza kontakty z międzynarodową społecznością uczonych,
  • przestrzega zasad i konwencji międzynarodowych dotyczących wspólnej odpowiedzialności uczonych.

Prof. dr hab. Daniel K. Wójcik
Kierownik Studiów Doktoranckich

Prof. dr hab. Daniel K. Wójcik
studia.doktoranckie@nencki.gov.pl
tel: +48 22 5892348

 

Sekretariat Studiów Doktoranckich
mgr Katarzyna Gardocka
studia.doktoranckie@nencki.gov.pl
tel: +48 22 5892215

Projekty Konferencje